Wymogi higieny i standardy pracy w pomieszczeniach clean room zgodnie z nowymi normami PN-EN ISO14644-1:2016-03 i PN-EN ISO 14644-2:2016-03 oraz GMP
Wymogi higieny i standardy pracy w pomieszczeniach clean room zgodnie z nowymi normami PN-EN ISO14644-1:2016-03 i PN-EN ISO 14644-2:2016-03 oraz GMP
Wymogi higieny i standardy pracy w pomieszczeniach clean room zgodnie z nowymi normami PN-EN ISO14644-1:2016-03 i PN-EN ISO 14644-2:2016-03 oraz GMP
- Wymogi higieny i standardy pracy w pomieszczeniach clean room zgodnie z nowymi normami PN-EN ISO14644-1:2016-03 i PN-EN ISO 14644-2:2016-03 oraz GMP
Szkolenie: "Wymogi higieny i standardy pracy w pomieszczeniach clean room zgodnie z nowymi normami PN-EN ISO14644-1:2016-03 i PN-EN ISO 14644-2:2016-03 oraz GMP".
Miejsce: Warszawa
Adres: ul. Aleje Jerozolimskie 81 lok. 7.10. Budynek Central Tower (dawna nazwa Orco).
Numer szkolenia: P/19.07.2016/WI
Termin: 19.07.2016
Czas trwania: 1 dzień 10:00-16:00
Cena: 650 zł/osoba (UWAGA! Szkolenie jest dofinansowane dla studentów do 25 roku życia. Cena kursu z ważną legitymacją studencką to 550 zł ! Proszę wpisać w kodzie rabatowym "studentGMP")
Cena szkolenia dodatkowo obejmuje:
- Materiały dydaktyczne w formie papierowej
- Przerwy kawowe
- Świadectwo w języku polskim
Termin zapisu: do 13.07.2016
Cel szkolenia:
Celem szkolenia jest zaznajomienie uczestników z wymogami pracy w pomieszczeniach clean room zgodnie z zasadami Dobrej Praktyki Wytwarzania oraz normami PN-EN ISO 14644.
Adresaci szkolenia:
Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które pracują lub zamierzają podjąć pracę w pomieszczeniach typu „clean room” - pracowników sektora farmaceutycznego, biotechnologicznego oraz aptek szpitalnych.
Program szkolenia
1). Clean room:
- definicja oraz historia powstania,
- klasy czystości pomieszczeń czystych – klasyfikacja wg GMP, PN-EN ISO14644 i FD209.
2). Przepisy prawne i ich interpretacja:
- GMP,
- PN-EN ISO 14644,
- Federal Standard 209.
3). Budowa pomieszczeń clean room:
- materiały konstrukcyjne,
- filtracja powietrza i kaskady ciśnień,
- wyposażenie,
- monitoring BMS/RMS.
4). Personel:
- kompetencje personelu,
- badania lekarskie oraz wymogi higieny osobistej,
- zasady poruszania się w strefie kontrolowanej.
5). Odzież specjalistyczna do strefy kontrolowanej:
- właściwości materiałów, z których wytworzona jest odzież sterylna,
- procedura ubierania się,
- odzież wielo- i jednorazowego użytku.
6). Proces produkcji wclean room:
- przepływ materiałów i odpadów,
- czystość surowców i produktu.
7). Monitoring czystości pomieszczeń kontrolowanych:
- dopuszczalne limity ilości cząstek w poszczególnych klasach czystości,
- licznik cząstek, wyznaczanie miejsc pomiarowych, interpretacja wyników,
- dobór licznika cząstek do warunków pracy.
8). Monitoring mikrobiologiczny:
- fizjologiczna flora bakteryjna człowieka, technika mycia i dezynfekcji rąk,
- wyznaczanie miejsc pomiarowych,
- urządzenia do poboru prób,
- interpretacja wyników zgodnie z normami.
9). Utrzymanie czystości w strefie kontrolowanej:
- zasady i technika mycia powierzchni,
- dobór środków myjących i dezynfekujących,
- plan i protokół higieny pomieszczenia,
- zakres obowiązków personelu sprzątającego.
19-19.07.2016
- Warszawa