Wymogi higieny i standardy pracy w pomieszczeniach clean room zgodnie z nowymi normami PN-EN ISO14644-1:2016-03 i PN-EN ISO 14644-2:2016-03 oraz GMP
Wymogi higieny i standardy pracy w pomieszczeniach clean room zgodnie z nowymi normami PN-EN ISO14644-1:2016-03 i PN-EN ISO 14644-2:2016-03 oraz GMP
Wymogi higieny i standardy pracy w pomieszczeniach clean room zgodnie z nowymi normami PN-EN ISO14644-1:2016-03 i PN-EN ISO 14644-2:2016-03 oraz GMP
- Wymogi higieny i standardy pracy w pomieszczeniach clean room zgodnie z nowymi normami PN-EN ISO14644-1:2016-03 i PN-EN ISO 14644-2:2016-03 oraz GMP
Miejsce: Warszawa
Adres: ul. Aleje Jerozolimskie 81 lok. 7.10. Budynek Central Tower (dawna nazwa Orco).
Numer szkolenia: J/24.05.2017/WI
Termin: 24.05.2017
Czas trwania: 1 dzień 10:00-16:00
Cena: 650 zł/osoba (UWAGA! Szkolenie jest dofinansowane dla studentów studiów I i II stopnia do 25 roku życia. Cena kursu z ważną legitymacją studencką to 550 zł ! Proszę wpisać w kodzie rabatowym "studentGMP")
Cena szkolenia dodatkowo obejmuje:
- Materiały dydaktyczne w formie papierowej
- Przerwy kawowe
- Świadectwo w języku polskim
Termin zapisu: do 22.05.2017 do godziny 11:00
Cel szkolenia:
Celem szkolenia jest zaznajomienie uczestników z wymogami pracy w pomieszczeniach clean room zgodnie z zasadami Dobrej Praktyki Wytwarzania oraz normami PN-EN ISO 14644.
Adresaci szkolenia:
Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które pracują lub zamierzają podjąć pracę w pomieszczeniach typu „clean room” - pracowników sektora farmaceutycznego, biotechnologicznego oraz aptek szpitalnych.
Program szkolenia
1. Wiadomości wstępne o pomieszczeniach cleanroom
- Definicja oraz historia powstania
- Klasyfikacja pomieszczeń według GMP, PN-EN ISO14644 i FD209
- Podstawy prawne i wymogi dotyczące funkcjonowania cleanroom: Rozporządzenie Ministra Zdrowia w sprawie wymagań Dobrej Praktyki Wytwarzania
- PN-EN ISO 14644, inne standardy dotyczące cleanroom
2. Pomieszczenia i urządzenia cleanroom
- Zasady projektowania pomieszczeń
- Urządzenia i wyposażenie w cleanroom
- Funkcjonowanie pomieszczeń: utrzymanie klas czystości powietrza oraz monitoring środowiska i monitoring BMS/RMS.
3. Odzież
- Wymogi dotyczące odzieży do poszczególnych klas czystości powietrza
- Wybór odzieży
- Instrukcje przebierania się i stosowanie odzieży roboczej
4. Personel cleanroom
- Odpowiedzialność i obowiązki personelu
- Higiena osobista
- Szkolenia
- Zasady pracy w pomieszczeniach czystych
5.Praca w pomieszczeniach czystych
- Drogi personelu, produktu, materiałów, odpadów.
- Transfer materiałów i urządzeń do pomieszczeń produkcyjnych.
- Serwis techniczny.
6. Monitoring czystości pyłowej powietrza w pomieszczeniach czystych
- Wymogi dotyczące prowadzenia monitoringu
- Wybór miejsca próbkowania, sprzęt, limity według deklarowanych klas czystości w pomieszczeniu.
7. Monitoring mikrobiologiczny w pomieszczeniach czystych
- Monitoring mikrobiologiczny środowiska- wymogi.
- Sposoby prowadzenia monitoringu.
- Ustalanie harmonogramu kontroli i miejsc próbkowania i limitów.
- Interpretacja wyników
8. Utrzymanie czystości pomieszczeń cleanroom
- Plany higieny pomieszczeń i urządzeń
- Dobór środków do mycia i dezynfekcji powierzchni
- Sposoby mycia i dezynfekcji
- Personel sprzątający
24-24.05.2017
- Warszawa