Profesjonalne zarządzanie działaniami korygująco-zapobiegawczymi (CAPA) jako element doskonalenia farmaceutycznego systemu jakości
Profesjonalne zarządzanie działaniami korygująco-zapobiegawczymi (CAPA) jako element doskonalenia farmaceutycznego systemu jakości
Profesjonalne zarządzanie działaniami korygująco-zapobiegawczymi (CAPA) jako element doskonalenia farmaceutycznego systemu jakości
- Profesjonalne zarządzanie działaniami korygująco-zapobiegawczymi (CAPA) jako element doskonalenia farmaceutycznego systemu jakości
Miejsce: Warszawa
Adres: ul. Aleje Jerozolimskie 81 lok. 7.10. Budynek Central Tower (dawna nazwa Orco)
Numer szkolenia: K/17.05.2018/WI
Termin: 17.05.2018
Czas trwania: 1 dzień 10:00-16:00
Cena: 720 zł/ brutto osoba (zwolnienie z VAT na podstawie art. 113.1 ustawy o VAT)
Cena szkolenia dodatkowo obejmuje:
- Materiały dydaktyczne w formie papierowej
- Przerwy kawowe
- Świadectwo w języku polskim
Termin zapisu: do 10.05.2018
Cel szkolenia:
Zapoznanie uczestników z zasadami zarządzania działaniami korygująco-zapobiegawczymi (CAPA ) oraz praktyczne wskazówki związane z wdrożeniem systemu nadzorowania i oceny CAPA.
Adresaci szkolenia:
- Kadra Kierownicza firm farmaceutycznych
- Osoby Wykwalifikowane
- Kadra Kierownicza i Specjaliści Działów Jakości, Produkcji, Technicznych
- Audytorów
- Wszystkich zainteresowanych tematem
Program szkolenia
CZĘŚĆ TEORETYCZNA
1. Działania korygujące i zapobiegawcze - CAPA (Corrective and Preventive Action) - jako element doskonalenia procesów jakościowych
2. System zarządzania CAPA:
- cel wdrożenia sprawnie funkcjonującego systemu nadzorowania CAPA
- procedura – cel i zawartość
- zapisy – udokumentowanie CAPA
3. Systemy jakości związane z CAPA na przykładzie:
- odchyleń
- audytów
- analizy ryzyka
4. Postępowanie wyjaśniające jako narzędzie do prawidłowego definiowania CAPA
- cel wdrożenia postępowania wyjaśniającego
- podejście praktyczne podczas przeprowadzania postępowania wyjaśniającego
5. Opracowanie Harmonogramu CAPA
6. Monitorowania wdrażania CAPA
7. Ocena skuteczności CAPA
CZĘŚĆ PRAKTYCZNA - WARSZTATY
Warsztaty – definiowanie CAPA w obszarach systemu jakości na przykładzie różnych niezgodności
17-17.05.2018
- Warszawa